Budowanie struktury na szerokość i w głąb

Czy jest coś takiego, jak budowanie struktury na szerokość i w głąb? O ile zrozumiałe jest to, że zapraszam Osoby do zespołu (w rozumieniu do struktury). O tyle zastanawiający jest ten podział na szerokość i w głębokość.

Co daje większe poczucie bezpieczeństwa i stabilności finansowej? Jaki wpływ na Twoją premię ma umiejętne budowanie struktury? Na te pytania można znaleźć dodatkowe odpowiedzi czytając Plan wynagrodzeń w DuoLife.

Zerknijmy na oba modele i rozważmy za i przeciw.

Zwróć uwagę, że nie w każdej firmie da się budować strukturę w tych dwóch kierunkach, to wszystko zależy od planu wynagrodzeń firmy.

 

Budowanie struktury na szerokość.

Polega na tym, że każdą zaproszoną osobę wpisujesz bezpośrednio pod siebie. Oczywiście, Twoja struktura rozwija się także w głąb, bo przecież te Osoby także wprowadzają kolejne.

Ma swoje zalety:

  • dostajesz większe premie, bo liczone są z Twojej pierwszej – najbliższej linii
  • jeśli plan wynagrodzeń wymaga do awansów, premii aktywności np. w 3 liniach, to jest to wypełnienie założeń. (Ale uwaga! Z doświadczenia wiem, że nie zawsze warto śpieszyć się i na siłę uruchamiać najpierw 3 linie. Czasem, nawet jeśli masz 3 chętne osoby, to lepiej jest wystartować od jednej lub dwóch linii i od razu budować w głąb).

Ma także wady:

  • budujesz sobie lekką (lub mocną – w zależności od planu wynagrodzeń) konkurencję między poszczególnymi liniami, bo Osoby które wprowadzasz mają niewiele lub nie otrzymują żadnych premii z działań innych Osób
  • trudniejsza motywacja zespołu z poszczególnych linii do współpracy

 

Budowanie struktury w głąb.

Nie w każdej firmie możesz bezpośrednio budować głębokość poprzez dopisywanie kolejnych Osób, do Klubowiczów w zespole. Zanim dołączysz do firmy, dopytaj o tą możliwość. To bardzo cenne narzędzie do pracy. Jednak nie wszędzie jest dostępne. Jeśli dołączysz do współpracy z firmą, która oferuje takie rozwiązanie, np. DuoLife, to zainteresuj się dobrze tym tematem.

Zalety budowania struktury w głębokości:

  • ogromna motywacja dla osób z zespołu finansowa – osoby otrzymują premie od tych, którzy nie są bezpośrednio przez nich zasponsorowani, ale zostali dopisani do ich struktury
  • dodatkowo – często zdarza się tak, że osoby nie aktywne, dokonują zakupów, by otrzymać prowizję z zakupów struktury, co prowadzi do zwiększenia obrotu punktowego, awansów i większych zarobków
  • motywacja, co do skuteczności biznesu – realne odczucie tego, w jaki sposób ten biznes działa, jak małe działania wielu osób, przekładają się na duże wyniki
  • masz wpływ na łączenie Osób, które będą wzajemnie współpracować i motywować się do pracy. Jeśli dołącza do Was kolejna kosmetolog, to warto ją podłączyć do linii, gdzie są już inne osoby z branży, dzięki temu wzajemnie mogą wypracować lepsze efekty (rozumiejąc środowisko, w którym pracują).

Wady:

  • jeśli nie podpisujesz Osoby u siebie, tylko pod innym Klubowiczem, to otrzymujesz niższą prowizję z zakupów.
    Ale! Np. u nas, w DuoLife jest tak, że jeśli pierwsza linia nie zrobi obrotu, to działa zasada kompresji i wynagrodzenia są przesuwane w górę. Więc nic nie tracisz. A jeśli obrót Osoby z drugiej linii sprawi, że Klubowicz z pierwszej linii też zrobi zakupy (by otrzymać prowizję), to zyskujesz dodatkową prowizję, w sumie otrzymasz wyższą kwotę.
 

Podczas budowania swojej struktury konsultuj się ze swoim Liderem. Nie przyłączaj Klubowiczów do swojej organizacji bezmyślnie. To, w którym miejscu umieszczasz nowe Osoby, ma ogromne przełożenie, na Twoje zarobki, awanse, motywację Twoją i całego Zespołu, a przede wszystkim na to, czy osiągniesz sukces!

Dowiedz się także, czym jest Power Leg w biznesie MLM.

Jeśli należysz do naszego Teamu, to poproś Twojego Lidera, albo napisz do mnie o hasło i odbierz Pdf z Narzędziami pracy w DuoLife.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *