Czym jest duplikacja w MLM?

Czym jest duplikacja w MLM?

Słyszałeś to słowo i zastanawiasz się co to jest ta duplikacja w marketingu sieciowym?

Duplikacja to nic innego jak powielanie, kopiowanie działań, które tworzą system pracy. System ten ma doprowadzić każdą Osobę do osiągnięcia jego celu, określonego konkretnie (w cyfrach, stanowisku) oraz w czasie.

Dlaczego duplikacja jest taka ważna?

Zerknij na Mc Donald`s. Jak myślisz, w jaki sposób firma osiągnęła powtarzalność obsługi i produktów w tylu restauracjach, w tylu krajach?

Co sprawia, że masz poczucie bezpieczeństwa co do standardu obsługi, smaku kanapek? Jadąc do jakiejkolwiek restauracji wiesz czego możesz się spodziewać. Dzięki temu podróżując wiem, że mogę w trasie zatrzymać się na herbatę, sałatkę, czy toaletę (bo akurat pozostałe wyroby mi nie podchodzą) 😉

Szanse i zagrożenia w duplikacji.

Jeśli mówimy o powielaniu działań, to niesie to zarówno szansę na szybszy sukces (ktoś już przeszedł naszą drogę i będzie chciał oszczędzić Ci błędów), ale i ryzyko. Niestety wciąż wiele Osób, które podają się za liderów, które budują swoje zespoły, wykonuje złą pracę.

Szanse duplikacji w systemie MLM:
  • sprawdzony, skuteczny system pracy
  • mniej błędów
  • powtarzalność, której łatwiej nauczyć
  • mniej miejsca na improwizację, która wykonywana przez osoby niedoświadczone częściej niszczy rynek, niż go buduje
  • mniej frustracji w zespole (często podczas wymyślania koła od nowa, popełnia się błędy, traci się czas, nie zarabia)

Zagrożenia duplikacji:

  • kopiowanie błędnych schematów, systemów pracy prowadzi do porażek, frustracji i rozpadu zespołu
  • zbyt mechanicznie wprowadzana duplikacja powoduje, że w pracy nie ma indywidualnego podejścia do człowieka (co widać po „spamejlach” w których jest wszystko wrzucane metodą kopiuj – wklej i liczenie na to, że statystycznie w końcu kiedyś się uda)

Dzięki temu, że Softmarketing, to Człowiek w centrum uwagi, podchodzimy do duplikacji w sposób rozważny.

Mamy system szkoleniowy i system pracy opracowany przez naszego Dyrektora Generalnego, ale sam początek i budowanie relacji z potencjalnymi Kandydatami do współpracy jest czasem na indywidualne podejście do człowieka.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *